28 okt 2020

Smittevern i fokus

Koronapandemien er langt fra over, og vi i skytterlaget må også ta vårt samfunnsansvar for å hindre spredning av koronaviruset. For å ha fokus på smittevern og regler rundt dette har vi utnevnt en egen smittevernkontakt i skytterlaget. Maren Ursin Ingebrigtsen er den som skal holde et ekstra oppsyn med at vi drifter forsvarlig og etter gjeldende regelverk. Hun kommer til å påse at rutinene våre er gode nok for å ivareta smittevern på en god måte. Men aller viktigst er det jo at alle som er innom skytebanen er bevisste rundt dette. Hold avstand gjennom hele gjennomføringen  – bruk håndsprit før og etter skyting – desinfiser monitorer og kontaktflater etter bruk. Ikke møt opp på skytebanen dersom du ikke er helt frisk.

Smittevernlegen i Målselv har for øvrig vært på befaring på standplassbygget vårt, og han hadde ingen anmerkninger til hvordan vi drifter så lenge folk er bevisste på de enkle reglene.