20 aug 2017

4 samlagsmestre fra Målselv

Målselv-skytterne bet godt fra seg på helgas SM bane i Gisund. Tre av dem gikk helt til topps og innkasserte SM-tittelen. Tor-Erik Fossli vant klasse 3-5 (343), foran Klaus-Arne Olsen (342). Ikke nok med det, 5 av de 7 øverste plassene i klasse 3-5 var signert en Målselv-skytter. I klasse V73 var det Johannes Fagerheim som stakk av med seieren, etter 249 innledende og feilfri omgang. I juniorklassen var det som vanlig tett i toppen, men rangert først var Sondre Grønvoll, med Trygve Andreas Aasland som nummer 2 og Viktoria Pleym RIbe nummer 3. Alle med 348 poeng.
Sveinung Kvamme tok SM-tittelen i felthurtig!
Ikke nok med det, Målselv vant lagskytinga både for senior og rek/jun. På seniorlaget skjøt Fred Gaute og Klaus-Arne, mens vinnerlaget på rek/jun besto av Viktoria og Even. Målselv tok for øvrig også andreplassen i rek/jun (Sondre G og Trygve). På veteranenes lagskyting ble det andreplass til Målselv.

Vi tar med litt flere topp-4-plasseringer: Tony Rubbås Jacobsen ble beste fjerdeklassing. Sondre Settemsdal Sivertsen nr 3 i R, Trygve Arild-Hanssen nr 4 i ER, Bengt Johnsen nr 4 i V55, Fred Gaute Aarsandøy nr 4 i 3-5, og Thomas Berntsen nr 4 i klasse 2. Og sist men ikke minst, vi hadde med to storskyttere i klasse nybegynner ungdom: Solveig og Håkon Elias!

Les resultater fra SM i Gisund her (noen mangler, samt noen feilrangeringer på listene)

(alle bilder: Lars Tore Hanssen)

Sveinung vant felthurtig

Sondre får medalje for seier i klasse junior

Johannes vant den eldste klassen!

Sondre fikk medalje i klasse rekrutt

Topp 3 i klasse junior (Viktoria, Sondre og Trygve Andreas)