25 feb 2018

Avsluttet emnekurs i skyting

Nok en gang har Målselv Skytterlag støttet idrettslinja ved Bardufoss Videregående Skole med emnekurs i skyting. Til sammen 44 elever har siden begynnelsen av januar fått innføring i skytingens kunst. Flere emner har vært behandlet i løpet av disse øktene, blant annet sikkerhetsregler, våpenlære, skyteteknikk og orientering om DFS-skyting. Elevene har vist stor interesse og lærevilje, og flere har vist stor fremgang på standplass i løpet av kurset. Kurset ble avsluttet med en uhøytidelig konkurranse, med premie til beste skytter.

For skytterlaget er denne typen aktivitet i god DFS-ånd. Det er fint å kunne få vise frem sporten vår til ungdommene, og ikke minst gi dem en kyndig opplæring i sikker våpenbruk. Vi retter en stor takk til superveteranene våre (og en 5.klassing)  som nok en gang har stilt opp for skytterlaget og gjort dette viktige arbeidet: Sveinung, Terje, Tore W, Tore Knut og Johannes.