30 jun 2018

Dobbeltseier til Viktoria!

Viktoria Pleym Ribe har hatt mange kjempeprestasjoner på skytebanen, og torsdag kronet hun det med seier på NNM felt. I dag gjorde hun det enda mer komplett, når hun i finalen skjøt 100 poeng – med 10 innertiere!! Dermed var seieren et faktum også i baneskyting.. Vi gratulerer Viktoria med den fantastiske prestasjonen og dobbelt NNM-seier!
I juniorfinalen skjøt også Sondre Grønvoll, han gjorde også en meget god finaleinnsats og klarte 100 poeng med 8 innertiere. Desverre hadde han noen poeng å ta igjen på de beste fra innledende, men det ble likevel en flott 8.plass til slutt.
Magne Gamst var ikke fullt så heldig med sin finaleskyting, så det ble vanskelig å forsvare 3.plassen som han hadde fra innledende skyting i klasse 3-5. Dog ble det tredjeplass på lista over mesterskapsskyttere over 55 år! I klasse-2 finalen gjorde Tor Olav Gravrok det kjempebra, han skjøt klassens beste finaleomgang med 99 poeng og klatret dermed opp til 5.plass totalt! Det ble dermed et veldig bra NNM for Tor Olav, som fikk 3.plass på felten. I klasse V55 var Bengt Johnsen kvalifisert til finalen, der skjøt han 98 poeng og endte på en fin 6.plass.

Det var flere andre skyttere fra bygda som gjorde det veldig bra under dagens banefinaler. ER-skytteren Tobias Rubbås skjøt også 100 poeng med 10 innertiere i finalen, og måtte ut i omskyting om ER-tittelen. Den omskytingen tapte han, men det ble en kjempeflott 2.plass til Tobias! Omskyting ble det også i klasse V65, der var det Svein Erik Rognli fra Øvre Målselv og Otto Vestheim fra Bjørnen og Vestre Målselv som etter 350 poeng måtte gjøre opp seg imellom om seieren. Den var det Otto som kom best ut av og han kan dermed titulere seg som V65-mester. I klasse 2 hadde Solfrid Ramberg fra Øvre Målselv et solid forsprang foran finalen, og hun klarte å holde hele veien til en baneseier i sin klasse.

Mye åndeløs spenning under finalene i NNM i da med andre ord. Nå venter en stevnefattig juli måned, men vi håper at Troms-skytterne klarer å holde nivået oppe til Landsskytterstevnet i Stjørdal om en drøy måned!

Les resultater fra NNM i Bodø her

Viktoria ble dobbelt NNM-vinner i klasse junior

Bedre kan ikke en finaleomgang gjøres!