07 aug 2022

Landsskytterstevnet oppsummert

Landsskytterstevnet 2022 i Bodø er nå historie, og det er på sin plass å komme med en liten oppsummering for Målselv Skytterlag.

23 skyttere møtte til start i Bodø, og mange av dem hadde også med familiemedlemmer som ikke skjøt. Det var med andre ord en ganske stor delegasjon fra Målselv som dro til Bodø og endelig kunne ta del i LS-stemningen igjen.
IMG_6740Mange gode prestasjoner ble det, både på baneskytingen, i feltløypa og på skogsløp. Noen skyttere var med uten store ambisjoner, mens andre hadde målsetting om både den ene og den andre finalen. Men det viktigste er tross alt å være en del av det som et LS er, både som deltaker og tilskuer. Være en del av den store DFS-familien. Det som skjer utenfor standplass er minst like viktig. Vi har hatt det trivelig sammen, både i laget og sammen med andre skyttervenner fra Troms. Samlinga i laget til middag på søndag, og Tromsmesterskapet i kubb, var arrangementer som var like trivelige og viktige som bane- og feltskyting.

Vi skal ta med de viktigste sportslige høydepunktene:

Feltskyting. Ervin blir nummer 7 etter finalen i ER. Sveinung skjøt 12/9 i finalen og endte på en 21. plass i NM felt. Johannes ble nummer 22 i klasse V73. Vi hadde til sammen hele 7 skyttere som kvalifiserte seg til feltfinale.

6C8F1E22-D04E-4A37-BCB1-C2FF37EFEE50Baneskyting. Frode var den av seniorene som gjorde den største poengmessige prestasjonen. 245 poeng innledende gjorde at han nesten fikk plass i selveste kongelaget. Med 99 poeng i finalen og 344 totalt endte han opp med en flott 24. plass i klasse 3-5! Tor-Erik endte opp med 343 poeng og fikk dermed nok en mesterskapsstjerne. Eline skjøt seg inn til en 5. plass i klasse rekrutt! I klasse 2 var Anne med i finalen, men ble dessverre litt skjev i gjennomføringa. Vi hadde til sammen 7 skyttere som var kvalifisert til banefinale. I klasse 1 er det ikke finale, men Gyda skjøt sterke 248 poeng og endte med det på en 3.plass!

Stang og felthurtig. Her må vi først nevne Gyda, som ble nummer 2 på felthurtig i klasse 1 med tida 11,52! Ellers var Sveinung og Øyvind med tider på under 11 sekunder. På stangskytinga var det Sveinung som hadde det sterkeste resultatet med 20 treff.

Skogsløp. Ervin tok en sterk 2. plass i skogsløp. I NM skogsløp sprint som ble arrangert i Valnesfjord i forkant av LS ble Magne nummer 2 i sin klasse.

IMG_3916Den kanskje sterkeste plasseringa totalt sett fikk Målselv skytterlag på lagskytinga torsdag. Ervin, Eline, Ole-Anders og Frode gjorde alle en kjempeprestasjon og bragte Målselv inn på en sterk 5. plass! Poenglikt med de som ble nummer 3. Dette tyder på at vi hevder oss godt som lag med flinke skyttere i mange klasser.

Ole-Anders, Frode og Øyvind deltok også i militært NM. Ole-Anders kvalifiserte seg her til finale både i steng og felthurtig.

Nå er det bare å ta med seg den gode LS-følelsen videre, med visshet om at det er bare et år til det blir nye muligheter i Voss! Men aller først skal vi hevde oss både på SM felt i Gisund og på SM bane i Lakselvdal.

Blomsterseremoni for ungdomsskytterne

thumbnail_IMG_0984

Trom-mesterskap i kubb

Troms-mesterskap i kubb