02 aug 2022

LS dag 4

For en dag det har vært på Bestemorenga i Bodø! Siste dag med innledende skyting bragte fram gode prestasjoner fra mange av Målselv-skytterne.

Først ut var de flinke rekruttjentene Eline og Ira. Eline skjøt 248 poeng på baneskytinga, og sikret dermed 4.plass etter innledede skyting og en solid plass i morgendagens finale. Ira var ikke stort dårligere, 244 poeng ga en plass i finalen også for henne. Like etterpå avsluttet Ervin sin innledende feltrunde, og med 30 feilfrie skudd og 19 innertreff har han sikret seg et perfekt utgangspunkt for fredagens feltfinale. De gode prestasjonene til disse flinke ungdomsskytterne gjorde at Leiv-Ivar spontant ordnet en blomsterseremoni for dem! Vel fortjent!

Veteranene var gjennom feltløypa i dag. Johannes endte på 30/17, og dermed har også han finaleplass på fredag! Stein Hugo fikk 29/11 på grovfelten og finaleplass.

På baneskyting 200meter var det endelig 5.klassingene sin tur. Først og fremst må vi nevne Frode, som i siste lag holdt hodet kaldt og børsa stødig hele veien og endte opp med 245 poeng. Frode ble dermed beste skytter fra Nord-Norge innledende, og finaleplass «nesten» i kongelaget. Vi gratulerer Frode med en sterk prestasjon så langt! Ellers i klasse 5 så fikk Tor- Erik 243 poeng, Tony 242, Ole-Anders 241, mens Klaus-Arne og Sondre endte på 238.

På samlagsskytinga besto seniorlaget av Klaus-Arne, Ole-Anders, Sondre og Tony.

I militært NM felt var dessuten Frode, Øyvind og Ole-Anders med. Ole-Anders klarte å kvalifisere seg til finale både i stang og felthurtig. Mil NM fortsetter med baneskyting i morgen.

Dagen på Bestemorenga ble avsluttet med Troms-mesterskap i kubb. Et meget hyggelig og sosialt tiltak, hvor team Nederlag kom seirende ut av finalen.

Blomsterseremoni for ungdomsskytterne

Klar for innledende skyting

Klaus-Arne på storskjerm på arenaen

Trom-mesterskap i kubb