04 aug 2022

LS dag 6

På formiddagen idag var det lagskyting på programmet, der hadde Målselv skytterlag kvalifisert seg som 8. beste lag.
Laget består av de 2 beste 100m skyttererne uansett klasse og de 2 beste klasse 3-5 skytterne fra innledende skyting, tidligere i uka.
Først skyter begge skytterne på 100m, 10 skudd liggende på 2 minutter. Deretter er det 200 m skytterne som skal skyte grunnlag (3 stå, 3 kne og 4 ligg på 3 minutter)

Først ut i morrest var Ervin og han skjøt 99 poeng, Deretter var det Eline. Hun gjorde det ekstra spennende for de som fulgte med på skytinga hennes, da hun fikk dårlig tid mot slutten. Men hun fikk avgårede alle skuddene og endte på 99 poeng hun også.
Selv etter sterk skyting av ungdommen lå vi som nr 23 før Ole-Anders skulle skyte. Han skjøt til 97 poeng og laget avanserte til 11.plass før det var Frode sin tur. Han fulgte opp med 99 poeng og laget endte til slutt på 5 plass, med samme poengsum som lag tre og fire men med færre innertiere.

Flott innsats og vi gratulerer.

Ole-Anders, Ervin, Eline og Frode

På kvelden ble skogsløp gjennomført. Utgangspunktet for skogsløpet var feltskytingen som ble gjennomført tidligere i uka.
Vi hadde 2 deltagere med i skogsløpet, Ervin i klasse ER og Ole-Anders i klasse senior A.
Etter en sluttspurt man normalt kun ser hos tjuvfiskere i Målselva idet oppsynsmannen dukker opp, løp Ervin inn til en sterk 2.plass i klasse ER.
Mens i klasse senior A ble Ole Anders nr 3

I NRK-sendte Felthurtig og Stangfinaler kunne vi se at Ole-Anders ble nr 2 i felthurtigfinalen for HK416