15 okt 2021

Norma Hjemmebanecupen

Det blir i år ny sesong av Hjemmebanecupen, som var en suksess i fjor. Les mer om Hjemmebanecupen lengre ned her.

I Målselv Skytterlag kjører vi gjennomføring på torsdagene. Det blir kun denne dagen det vil bli mulig å delta. (med unntak av 4. november som er årsmøtedag, da kjører cupen på onsdag). Alle klasser kan delta!
Alle rundene er lagt ut for påmelding i mitt DFS (husk å huke av for interne arrangementer). Innskudd kr 100 kreves inn ved første deltakelse.

Den som er satt opp som ansvarlig for torsdagstreningen (lista ligger her) har ansvaret for standplassledelse. Det forutsettes selvsagt at andre hjelper til slik at standplasslederen også kan delta.

Vi håper mange benytter anledningen til å få litt god matchtrening i ukene frem mot jul!

Hjemmebanecupen

Høland/Bjørkelangen skytterlag og Team Sørli har gleden av å invitere alle skyttere og skytterlag til Norma Hjemmebanecupen 2021

Hjemmebanecupen ble opprettet i 2020 som et tiltak for å kunne tilby stevnetrening og å skape aktivitet i lagene i 15m-sesongen. Tiltaket ble godt tatt imot med over 1300 deltagere og stor aktivitet i sosiale medier. Vi tenker at behovet for aktivitet er tilstede i år også, og derfor velger vi å kjøre en sesong til av Norma Hjemmebanecupen.

Høland/Bjørkelangen skytterlag sammen med Team Sørli har et ønske om å bidra at aktiviteten og det sosiale innad i laget økes og at terskelen skal være lav for komme tilbake i DFS miljøet etter en annerledes periode.

Dette er ment som ett lavterskeltilbud, og derfor er påmeldingprisen lav og premiene deretter. Hovedmålet er at du som skytter ikke legger børsa i våpenskapet frem til neste felt eller banesesong, men heller er aktiv i ditt skytterlag for å bidra til egen og andres utvikling og trivsel.

Norma Hjemmebanecupen arrangeres som tidligere som en hjemmebaneskyting og dere bestemmer selv hvilken dag dere ønsker å gjennomføre skytingen i uken (man kan bare skyte èn gang pr runde).

Hovedregler:

• Det skytes 8 runder med de 4 beste resultater som tellende i cupen.
  • Hver runde går fra mandag til og med lørdag kl. 21:00 og da resultater må være inne.
  • Resultater føres i eget web basert google regneark.

Datoer for gjennomføring av rundene:

Runde 1 Uke 43 25 – 30 Oktober
Runde 2 Uke 44 1 – 6 November
Runde 3 Uke 45 8 – 13 November
Runde 4 Uke 46 15 – 20 November
Runde 5 Uke 47 22 – 27 November
Runde 6 Uke 48 29 November – 4 Desember
Runde 7 Uke 49 6 – 11 Desember
Runde 8 Uke 50 13 – 18 Desember

Innskudd
Påmeldingsavgiften for å skyte alle 8 rundene er totalt kr 100 uansett klasse. Avgiften faktureres skytterlaget etter cupen er avsluttet.

Premiering
Medaljer
Gis til 1. 2 og 3.plass i alle klasser.

Uttrekkspremier

Alle deltagere som har minst ett tellende resultat er med i trekningen av en rekke uttrekkspremier.
Her er noen av premier som trekkes ut:

• 1 stk. PC basert skive for 10m eller 15m levert av Megalink. Verdi kr 22.000,-
  • 2 stk. gavekort på ferdigmontert beddeblokk levert av KAMV as. Verdi kr 3500,-
  • 50 stk. gavekort på kr 300,- levert av Norma skytterprodukter.no
  • 20 stk. gavekort på kr 500,- levert av skytterbriller.no

Totalt blir det delt ut over 100 uttrekkspremier til en verdi av over kr 75.000,-

For fullstendige premielister se www.hjemmebanecupen.no

Ekstrapremie:

Skytterlaget som stiller med flest deltagere   10 000 stk Norma 2! Levert av Norma skytterprodukter.no

Premieringen blir i år levert av følgende:

Norma skytterprodukter.no Skytterbriller.no Megalink
Jaktia Sarpsborg ABS shooting as KAMV as
Dagfinrud Våpensmia Skytterlinken.no

Vil du eller noen du kjenner bidra med uttrekkspremie er dere hjertelig velkommen til det. Send i så tilfelle en mail til post@hjemmebanecupen.no.

Det vil bli ført sammenlagtlister og kåret vinnere i alle klasser slik som i 2020. Vi vil ha sendinger på vår Facebookside for å oppsummere etter hver runde, så følg gjerne med oss der!

35-skudds utendørs program for alle klasser,

Unntatt : NU, NV, klasse 1, Åpen, AG3, HK416 og Kikkertklassen. Disse skyter 25 skudd.

Påmelding gjøres på www.hjemmebanecupen.no eller til post@hjemmebanecupen.no
Vi trenger kun å vite: Skytterlag, Kontaktperson og epost til denne. Navn på skytter fyller dere ut selv.

Skytterlagets kontaktperson vil da få tilsendt et Google Regneark for føring av resultater og beskrivelse om hvordan dette gjøres. Merk at det blir nytt regneark i 2021 slik at det fra 2020 ikke kan brukes i år.
Skytterlagene blir fakturert for påmeldingen når alle runder er ferdigskutt. Merk at summen på fakturaen baserer seg på hvor mange deltagere det er i google regnearket, så dersom det er gjesteskyttere fra andre lag må skytterlaget som meldte på selv kreve inn påmeldingsavgift fra disse.

Sosiale medier

Det er opprettet en egen facebookside hvor alle resultater blir publisert.

Følg oss her: www.facebook.com/hjemmebanecupen

Regelverk

• Hjemmebanecupen er bygget på tillit og det forventes at man er ærlig med oppnådde resultater. Det er kun lov til å skyte 1 resultat pr runde.
  • Runden er klassesettende og dermed må alle skytterlag som deltar opprette et stevne og laste dette opp på DFS.no på hver runde.
  • Ved poenglikhet innen de 3 øverste plassene etter alle 8 runder, rangeres skytterne på 5 beste resultat, deretter 6 osv. Dersom det ikke er mulig å skille skytterne på denne måten rangeres det på beste enkeltresultat skutt i cupen, deretter nest beste osv.
  • Skytterlagene vil få tilsendt link til eget Google Regneark hvor de fører resultatene for de ulike skytterne. Disse resultatene føres så av arrangør i et samlet ark som legges ut på våre informasjonskanaler.

Spørsmål til cupens gjennomføring rettes til post@hjemmebanecupen.no eller til chat funksjonen på facebooksiden til Hjemmebanecupen.
Se ellers www.hjemmebanecupen.no for mer informasjon

Mvh. Høland/Bjørkelangen skytterlag
og Team Sørli