28 jun 2018

Viktoria ble nord-norsk feltmester

NNM i Bodø er i gang, og vi kan gratulere Viktoria Pleym Ribe med NNM-tittel i feltskyting! Med 30/23 innledende og 12/10 i finalen var seieren et faktum for Viktoria. Sondre Grønvoll var ikke stort dårligere, han hadde 30/26 innledende, skjøt 12/5 i finalen og kom med det på en hederlig 5.plass i klasse junior. For øvrig besto 6 av de 8 øverste plassene i juniorklassen av skyttere fra Troms! I klasse V73 skjøt Johannes Fagerheim 30/17 innledende, og med 12/9 måtte han ut i omskyting om andreplassen. Den omskytingen vant han, så dermed ble det andreplass på Johannes – ett innertreff bak vinneren. Også Tore Knut Larsen i V65 skjøt 30 treff innledende, og 10/4 i finalen holdt til en 9.plass i den klassen.
På grovfelten ble det tredjeplass på Bengt Johnsen i V55 med 36/4 etter finalen. Tredjeplass ble det også på Tor Olav Gravrok i klasse 2, mens Knut Arne Blomseth ble nummer 4 i klasse 1. Sveinung Kvamme skjøt 29/16 innledende etter en hårfin bom på vertikal stripe, og med 12/4 i finalen kunne han innkassere 6.plassen i klasse 3-5. Tor-Erik Fossli skjøt 12/5 i finalen, og med 28 treff fra innledende ble det til slutt en 10.plass for den mangedobbelte NNM-mesteren. Både Tony Rubbås Jacobsen og Klaus-Arne Olsen hadde 28/17 på innledende feltrunde, og etter finalen var det Tony som kom desidert best ut av de to…

Målselv-skytterne har hevdet seg meget bra på feltarenaen i NNM i dag med andre ord, og vi venter spent på morgendagens baneskyting!

Alle resultater kan leses på NNM-sidene her

Vi tar til slutt med at Sveinung Kvamme ble bestemann i V55 på skogsløp med skyting (dog var det bare 2 deltakere i klassen). Sondre Grønvoll hadde beste løpstid i klasse junior, men tre bom på skytinga ga han en andreplass.